Az e-hivatal (e-ügyintézés, digitális önkormányzat) nem más, mint az önkormányzati információk és szolgáltatások online (interneten vagy más digitális médián keresztüli) eljuttatása az állampolgárokhoz. Az e-ügyintézés a felhasználók és vállalkozások körében mostanra széles körben elfogadottá vált: legtöbbször honlapokon, internetes portálokon kezdjük az információgyűjtést, e-mailben teremtünk kapcsolatot az ügyintézőkkel és gyakorta interneten intézzük már adózási és banki ügyeinket is. Az emberek és a cégek ma már egyre inkább elvárják a hatékony, idő- és költségtakarékos megoldásokat.

Az e-önkormányzat előnyei:

- az ügyfélnek nem kell kimozdulnia a számítógépe mellől
- az ügyintézés nincs a hivatali órákhoz kötve
- az ügyfélnek nem kell sorbanállással és bürokráciával foglalkoznia
- egy jól szervezett webhelyen könnyebben megtalálja az információt, mint a hivatalban
- az ügyfélnek több ideje van a döntések meghozatalára
- a megszerzett információ általában teljesebb

Hátrányok

- elvész a személyes kapcsolat az ügyfelek és az ügyintézők között, holott az emberek egy része ezt fontosnak tartja
- az e-ügyintézés alapfeltétele a felhasználói szintű számítógépes ismeret, egyfajta digitális alapműveltség, ám ez jelenleg még nem általános

Önkormányzatunk a jobb oldalon elérhető menüben a "házon belüli" illetve országos elektronikus rendszerekhez biztosít kapcsolatot: a jogszabály- és közadattártól kezdve, az Ügyfélkapun át egészen a letölthető helyi rendeletekig.

Reméljük, hogy ezek valamelyike segítségére lesz ügye elintézésében.

Lap teteje