Polgármesteri tájékoztató a koronavírus járvány veszélyhelyzeti időszakára

________________________


"Gépjárműadó: mi változik jövőre?"

 

A gépjárműadóval kapcsolatos adóztatási feladatokat jövőre a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) veszi át. A változás a gépjármű-üzembentartókat (tulajdonosokat) nem érinti, plusz teendőjük nem lesz. Az első részletet március 15-e helyett elég április 15-éig befizetni.

________________________


TÉLI IGAZGATÁSI SZÜNET

Felhívjuk a Tisztelt Lakosság figyelmét, hogy Budajenő Község Önkormányzat Képviselő-testülete a 9/2020. (VI.24.) önkormányzati rendeletében szabályozza a 2020. évi igazgatási szünet elrendelését. A Budajenői Közös Önkormányzati Hivatalban a téli igazgatási szünet

 

2020. december 21. napjától – 2021. január 1. napjáig tart.

(Az első ügyfélfogadási nap 2021. január 4., hétfő)

 

Az igazgatási szünet alatt a Hivatal ügyeletet tart, amely az iratok átvételét, továbbá az anyakönyv-vezetési feladatkörbe tartozó sürgős ügyek intézését jelenti.

Szíves megértésüket köszönjük.

________________________


Tekintettel arra, hogy az őszi vadmadár vonulási útvonalak hazánkon is áthaladnak, és a madárinfluenza terjedésében a vadmadaraknak kiemelt szerepük van, valamint arra, hogy nemrég Európa észak-nyugati részén számos országban már nemcsak vadon élő madarakban, hanem baromfiállományokban is megjelent a madárinfluenza vírusa, a fertőződés kockázatának csökkentése érdekében az Országos Főállatorvos 4/2020 számú határozata elrendeli azonnali hatállyal a baromfik zártan tartását. Részletesebben megtalálják az alábbiakban:  Országos Főállatorvos 4/2020 számú határozata 

 

________________________


 

Időpontot kell foglalni az ügyintézéshez

A Kormányablakokban működő NAV-ablakokban 2020. november 12-től a személyes ügyintézéshez előzetes időpontfoglalásra van szükség. Ez összhangban van a Kormányablakok ügyfélfogadási rendjével, ami a Magyarország Kormánya által kihirdetett veszélyhelyzethez kapcsolódó kormányzati intézkedések betartását szolgálja.

A Kormányablakokban NAV ügyintézésekhez időpontot a https://www.nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/ugyfelszolgalati_idopont_foglalasa menüpont alatt foglalhat.

A veszélyhelyzet ideje alatt a gyors és rugalmas ügyintézéshez célszerű a NAV elektronikus szolgáltatásait használni. Az e-ügyintézésről a NAV honlapján a 32. számú, a telefonos ügyintézésről pedig a 33. számú információs füzetben olvasható további információ.

 

 

                                                                                               Nemzeti Adó- és Vámhivatal

________________________


A COVID-19 járvány terjedésének megakadályozása érdekében 2020. november 11. napjától valamennyi kormányhivatali ügyfélszolgálaton csak elektronikusan vagy telefonon előzetesen lefoglalt időpontban van lehetőség személyes ügyintézésre.

A kormányablakok esetében a gépjárműügyek kivételével minden ügytípusban lehetővé vált az ügyfélkapu nélküli időpontfoglalás az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon; emellett a Kormányzati Ügyfélvonal ingyenesen hívható telefonszámán is foglalható időpont.

A 2020. március 11. és 2020. június 18. közötti veszélyhelyzet alatt lejárt okmányok – változatlanul – 2020. december 15. napjáig érvényesek. Az elkészült okmányok kizárólag postai úton kerülnek kézbesítésre.

Foglalkoztatási, gyámügyi és hatósági területen az alábbi elérhetőségeken van lehetőség időpontfoglalásra:

 

Gyámügyi Osztály és Hatósági Osztály székhely (Budakeszi, Fő u. 179.):

         tel: 06 23/427-440; e-mail: Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.

 

Gyámügyi Osztály Budaörsi Kirendeltség (Budaörs, Uzsoki köz 56.):

         tel: 06 20/245-4282; e-mail: Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.

 

Hatósági Osztály Budaörsi Kirendeltség (Budaörs, Uzsoki köz 56.):

         tel: 06 23/428-008; e-mail: Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.

 

Hatósági Osztály Biatorbágyi Kirendeltsége (Biatorbágy, Baross G. u. 2/a):

         tel: 06 23/534-588; e-mail: Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.

 

Hatósági Osztály Nagykovácsi Kirendeltsége (Nagykovácsi, Kossuth u. 61.):

         tel: 06 23/427-440; e-mail: Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.

 

Hatósági Osztály Zsámbéki Kirendeltsége (Zsámbék, Szent István tér 3.):

         tel: 06 20/448-5581; e-mail: Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.

 

Foglalkoztatási Osztály székhely (Budakeszi, Fő u. 111.):

         tel: 06 23/342-280; e-mail: Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.

 

Foglalkoztatási Osztály Budaörsi Munkaerő-piaci Pont (Budaörs, Nefelejcs u. 1-3.):

         tel: 06 23/441-919, 06 23/441-920; e-mail: Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.

 

A települési ügysegédi tevékenység teljes körűen felfüggesztésre kerül. A Kormányhivatal főosztályainak folyamatosan aktualizált elérhetőségei megtalálhatóak a kormanyhivatal.hu oldalon.

________________________


Az idei évben is közeledik az újabb parlagfű szezon. A parlagfű nagymértékű elszaporodásának a közegészségügyi és gazdasági károsító hatása számottevő. A parlagfű elleni védekezés elsősorban az ingatlan tulajdonosának, illetve használójának a kötelezettsége. A hatóságok feladata, hogy - amennyiben a tulajdonos nem tesz eleget a kötelezettségének - a mulasztók költségén elrendelik az ún. közérdekű védekezést, emellett növényvédelmi bírságot szabnak ki.
Az elmúlt évek tapasztalataiból kiindulva a Pest Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági, Állategészségügyi, Növény- és Talajvédelmi Főosztály Növény- és Talajvédelmi Osztálya parlagfű-mentesítéssel kapcsolatos tájékoztatót állított össze a lakosság számára, amelyet ide kattintva olvashatnak.

________________________